ПРОЄКТ РІШЕННЯ №

ПРОЕКТ

УКРАЇНА

РАВА-РУСЬКА МІСЬКА РАДА

ЛЬВІВСЬКОГО РАЙОНУ ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

___сесія VІІІ демократичного скликання

РІШЕННЯ

від «___» __________ 2025 року №___

Про затвердження звіту про результати проведення моніторингу реалізації Стратегії розвитку Рава-Руської міської територіальної громади до 2027 року за 2024 рік

Керуючись ст. 26, 42, 59 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, статтею 111 Закону України «Про засади державної регіональної політики», відповідно до пункту 5.2. Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад, затверджених Наказом Міністерство розвитку громад та територій України від 21 грудня 2022 року № 265, з метою забезпечення сталого соціально-економічного розвитку Рава-Руської міської територіальної громади, враховуючи рекомендації постійної депутатської комісії Рава-Руської міської ради з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва, Рава-Руська міська рада

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити звіт про результати проведення моніторингу реалізації Стратегії розвитку Рава-Руської міської територіальної громади до 2027 року за 2024 рік, що додається.
  2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань фінансів, бюджету, планування соціально-економічного розвитку, інвестицій та міжнародного співробітництва (голова комісії – Федюк В.П.)

Міський голова Іван ІВАНУСА

Додаток до рішення

Рава-Руської міської ради

від ________2025 року №__

ЗВІТ

про результати проведення моніторингу реалізації

Стратегії розвитку Рава-Руської міської

територіальної громади до 2027 року

за 2024 рік

м. Рава-Руська- червень 2025


ВСТУП

Стратегічне бачення розвитку Рава-Руської територіальної громади на період до 2027 року, визначене у Стратегії розвитку Рава-Руської міської територіальної громади до 2027 року (далі – Стратегія), заплановано досягти завдяки реалізації трьох стратегічних цілей:

  1. Конкурентоспроможна економіка.
  2. Комфортне середовище.
  3. Якісне життя.

Стратегічні цілі є загальними напрямками розвитку громади, вони конкретизовані через 10 оперативних цілей та 31 завдання, що дають відповіді на питання, яким шляхом, яким чином громада досягатиме цілей свого розвитку.

Реалізація Стратегії відбувається шляхом виконання планів заходів з її реалізації, що включають проєкти місцевого розвитку, місцеві цільові програми та організаційні заходи, спрямовані на реалізацію Стратегії.

План заходів з реалізації у 2023-2025 роках Стратегії (далі – План заходів), передбачає впровадження упродовж 3 років 42 технічних завдань на проєкти місцевого розвитку, а також Програми соціально-економічного та культурного розвитку Рава-Руської міської територіальної громади на 2024-2025 роки та 35 місцевих цільових програм, сформованих в контексті зазначеної Стратегії.

З метою здійснення моніторингу реалізації у Стратегії обрано релевантні показники, які можна виміряти або розрахувати та на основі яких здійснюється висновок щодо успішності реалізації Стратегії. Для відстеження прогресу реалізації Стратегії до кожного показника визначено базове значення (на початок реалізації Стратегії); прогнозоване проміжне значення (станом на конкретний період) та цільове значення (результат реалізації Стратегії).

Моніторинг реалізації проведено Робочою групою з моніторингу впровадження Стратегії розвитку Рава-Руської міської територіальної громади до 2027 року та Плану реалізації Стратегії розвитку Рава-Руської міської територіальної громади на 2023-2025 роки (далі – Робоча група).


  1. АНАЛІТИЧНА ДОВІДКА ПРО СТАН РЕАЛІЗАЦІЇ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ РАВА-РУСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ДО 2027 РОКУ

Моніторинг реалізації Стратегії розвитку громади за 2024 рік свідчить про часткове досягнення запланованих показників у ключових напрямах: економічний розвиток, комфортне середовище, якість життя та прозорість управління. Значна частина індикаторів демонструє позитивну динаміку, проте є сфери, де фактичні результати не відповідають прогнозованим значенням.

За результатами проведеного Робочою групою моніторингу Стратегію виконано на 70,3 %.

Доцільно зазначити, що 2024 рік виявився непрогнозовано складним. Повномасштабна війна внесла свої корективи у діяльність підрозділів органу місцевого самоврядування, і відповідно – сповільнила темп реалізації Стратегії.

У 2024 році спостерігалися такі негативні соціально-економічні тенденції:

- зросла смертність від військових дій;

- відсутність інвестицій;

- плинність кадрів

- кадровий голод бізнесу;

- мобілізація працівників;

- міграційний рух, виїзд за кордон;

- кадровий голод бізнесу ….

- вимушено зросли поточні видатки на соціальний захист;

- відбулося зменшення реальних доходів населення;

- стагнація сфери послуг, індустрії розваг, транспорту та туризму;

- зменшення надходжень до місцевого бюджету.

Робота Рава-Руської міської ради та всіх її підрозділів спрямовувалась, в першу чергу, на усунення негативних наслідків у соціально-економічному розвитку громади, спричинених військовою агресією рф, допомогу внутрішньо переміщеним особам. Окрім цього, значна увага приділялась заходам цивільного захисту, включаючи модернізацію системи оповіщення та облаштування укриттів, щоб забезпечити безпеку мешканців у разі загроз.

Також активно працювали над організацією очного навчання та створенням умов для надання якісних освітніх послуг. Проведено заходи з адаптації навчальних просторів, покращення матеріально-технічної бази освітніх закладів та забезпечення доступу до навчання для всіх категорій населення, включаючи дітей внутрішньо переміщених осіб.

Оцінка виконання стратегічних цілей та завдань Стратегії

Стратегічна ціль 1: Конкурентоспроможна економіка виконана на 69,3 %.

Найбільше вдалось реалізувати оперативну ціль 1.1. Покращення управління ресурсами (на 113,3%). Про це свідчить аналіз встановлених показників моніторингу, зокрема:

  • Комплексний план просторового розвитку громади ще перебуває в розробці, як і було заплановано у Стратегії.
  • Оновлення містобудівної документації у 2024 році досягло 100%, що перевищує прогнозоване значення у 60%. Це свідчить про активне просування в напрямі просторового розвитку громади.
  • Електронні каталоги нерухомості та земельних ділянок для інвестування запущені, що сприяє інвестиційній привабливості громади.

Оперативна ціль 1.2. Стимулювання розвитку діючого бізнесу виконана на 56,8%, а саме:

- Кількість працівників у суб'єктах господарювання перевищила прогноз (3288 осіб замість 2900).

- Середньомісячна заробітна плата перевищила очікуваний рівень (14670,56 грн).

- Агенція економічного розвитку та рада підприємців поки що не створені.

- Заплановані навчальні бази для підготовки кадрів не відкриті, але профорієнтаційні заходи проведені на рівні прогнозованих показників.

Оперативна ціль 1.3 Залучення інвестицій виконана на 54,8%, про що свідчить аналіз показників:

- Індустріальний парк не створений, хоча він був у планах.

- Кількість пропозицій інвестиційних об’єктів перевищила прогноз (21 замість 15).

- Інвестиційний паспорт громади розроблений, але єдиний бренд і план промоції території не реалізовані.

- Кількість фізичних осіб-підприємців перевищила прогнозоване значення (961 замість 870), що вказує на позитивну динаміку розвитку малого бізнесу.

- Однак недостатня підтримка бізнес-середовища через несформовані структури, такі як рада підприємців та агенція економічного розвитку, може гальмувати темпи зростання економічної активності.

- Надходження туристичного збору до бюджету громади склало 11 416 грн, що перевищує прогноз (10 000 грн), але залишається незначним.

- Карта туристичних пропозицій громади та нові туристичні продукти не були реалізовані у повному обсязі (10 із запланованих 12), що може стримувати потенційні можливості розвитку туристичної галузі.

Стратегічна ціль 2: Комфортне середовище виконана на 57,1%.

Найбільше вдалось реалізувати оперативну ціль 2.1 Модернізація та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури (71,7%), що підтверджується аналізом ключових показників:

- Реконструкція каналізаційних очисних споруд не здійснена.

- Заплановані дорожні роботи виконані (20% протяжності доріг).

- Освітлення модернізоване у 26 населених пунктах, хоча планувалося 30.

Рівень виконання оперативної цілі 2.2 Захист довкілля становить 39,1%, а саме:

- Заплановані проєкти сортування сміття реалізовані частково: кількість баків нижча за очікувані показники (240 замість 500).

- Проєкти відновлюваної енергетики впроваджені на запланованому рівні (3).

Оперативна ціль 2.3 Безпечна громада виконана на 54,8%, про що свідчить аналіз встановлених показників моніторингу, зокрема:

- Впроваджено проєкти з підтримки громадської безпеки, зокрема «Поліцейський офіцер громади» та місцева пожежна охорона.

- Відеоспостереження розширено до 9% населених пунктів, хоча цільове значення було 15%.

Стратегічна ціль 3: Якісне життя виконана на 82,2%.

Найбільше вдалось реалізувати оперативну ціль 3.1. Якісні освітні послуги (на 138,9%). Про це свідчить аналіз встановлених показників моніторингу, зокрема:

- Середня вартість навчання одного учня знизилася з 50 685,47 грн до 47 945,4 грн, що становить 25,6% прогресу, проте цільове значення 40 000 грн поки не досягнуто.

- Рівень економії енергоносіїв у закладах освіти досяг 33%, що перевищує запланований показник у 10% на 330%, підтверджуючи ефективність заходів.

- Частка закладів з оновленою матеріально-технічною базою зросла з 25% до 45%, досягнувши запланованого рівня на 100%.

- Інфраструктура доступності облаштована у 30% закладів, що відповідає запланованому рівню та свідчить про успішне виконання заходів.

Рівень виконання оперативної цілі 3.2 Здорова громада становить 33,3%, а саме:

- Амбулаторію в селі Волиця не відкрито.

- Заклад для одиноких осіб похилого віку не створено.

- Відсоток населення проінформованого щодо необхідності ведення здорового способу життя складає 20%, що відповідає запланованому рівню.

Оперативна ціль 3.3 Розвиток культурного дозвілля та спорту виконана на 100%, а саме:

- Функціонує ДЮСШ та Молодіжний центр.

- Оновлення бази закладів культури та залученої молоді до життєдіяльності громади досягнули запланованого рівня на 100%.

Оперативна ціль 3.4. Прозора і ефективна влада виконана на 52%, що підтверджується аналізом ключових показників:

- «Громадський бюджет» не відновлений.

- Запроваджена електронна система голосування, що покращує публічність управління.

- Електронна черга в ЦНАП поки що не реалізована.

- Запровадження віддалених робочих місць для надання адміністративних послуг у старостинських округах перевищило прогнозоване значення - створено 8 одиниць замість запланованих 5.


  1. ЗВІТ ПРО РЕЗУЛЬТАТИ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ РАВА-РУСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ ДО 2027 РОКУ ЗА 2024 РІК

У формі, встановленій Додатком 12 Методичних рекомендацій щодо порядку розроблення, затвердження, реалізації, проведення моніторингу та оцінювання реалізації стратегій розвитку територіальних громад, затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 21.12.2022 № 265

Ціль/
Завдання
Показник Одиниця вимірю-вання Прогнозоване проміжне значення показника у 2024 р. Фактичне значення показника у 2024 р. % вико-нання
Стратегічна ціль 1. КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНА ЕКОНОМІКА
Оперативна ціль 1.1. Покращення управління ресурсами
1.1.1. Розроблення містобудівної та землевпорядної документації Наявність Комплексного плану просторового розвитку території громади +/- В розробці В розробці 100,0
% населених пунктів з актуальною містобудівною документацією % 60 100 166,7
1.1.2. Проведення комплексної інвентаризації ресурсів громади Електронний каталог вільних об’єктів нерухомості (усіх форм власності) +/- + + 100,0
Електронний каталог вільних земельних ділянок для інвестування +/- + + 100,0
% наданого в оренду комунального майна від загальної чисельності згідно електронної бази комунального майна % 15 15 100,0
Оперативна ціль 1.2. Стимулювання розвитку діючого бізнесу
1.2.1. Підтримка місцевого бізнесу Чисельність штатних працівників суб’єктів господарювання Осіб 2900 3288 113,4
Розмір середньомісячної заробітної плати Грн 11 500,0 14670,56 127,6
1.2.2. Налагодження ефективної комунікації та розвиток інфраструктури підтримки бізнесу Наявність Агенції економічного розвитку Равщини +/- + - 0,0
Наявність ради підприємців +/- + - 0,0
1.2.3. Підготовка кадрів Чисельність баз для навчання за новими спеціальностями у Рава-Руському професійному ліцею, у тому числі на підставі договорів з діючим бізнесом Одиниць 3 - 0,0
Чисельність осіб, які пройшли профорієнтаційні та навчально-професійні консультації в школах із залученням представників закладів професійної (професійно-технічної) освіти та бізнесу Осіб на рік 140 140 100,0
Оперативна ціль 1.3. Залучення інвестицій
1.3.1. Збільшення інвестиційного портфелю громади Наявність індустріального парку +/- Створення - 0,0
Чисельність пропозицій інвестиційних об’єктів промислового призначення, а також під розміщення бізнесу на території громади Одиниць 15 21 140,0
1.3.2. Формування та здійснення інвестиційної політики громади Наявність інвестиційного паспорту громади +/- + + 100,0
Наявність єдиного бренду громади +/- + - 0,0
Наявність Плану заходів із промоції територіальної громади +/- + - 0,0
1.3.3. Підтримка підприємницьких ініціатив Чисельність фізичних осіб-підприємців Осіб 870 961 110,5
1.3.4. Створення умов для розвитку туризму та прикордонного сервісу Обсяг надходжень туристичного збору до бюджету громади Грн 10 000 11 416 114,2
Наявність карти туристичних пропозицій громади +/- + - 0,0
Чисельність нових та облаштованих наявних туристичних продуктів Одиниць (сукупно з початку періоду) 12 10 83,3
1.3.5. Створення ефективного використання мінеральних вод Інвентаризація артезіанських свердловин % + - 0,0
Стратегічна ціль 2. КОМФОРТНЕ СЕРЕДОВИЩЕ
Оперативна ціль 2.1 Модернізація та розвиток інженерно-транспортної інфраструктури
2.1.1. Розвиток житлово-комунальної інфраструктури Реконструкція каналізаційних очисних споруд в м. Рава-Руська +/- + - 0,0
2.1.2. Покращення дорожньо-транспортної інфраструктури Відсоток протяжності відремонтованих, збудованих доріг від загальної протяжності доріг громади % 20 20 100,0
2.1.3. Впровадження енергоефективних технологій у комунальній сфері Кількість населених пунктів, де облаштовано вуличне освітлення Одиниць 30 26 86,7
Відсоток замінених старих ліхтарів вуличного освітлення на LED- технології % 50 50 100,0
Оперативна ціль 2.2 Захист довкілля
2.2.1. Створення ефективної системи поводження з ТПВ та формування екологічної свідомості громадян Наявність сортувальної лінії +/- - - 0,0
Кількість баків для роздільного сортування сміття Одиниць (сукупно з початку періоду) 500 240 48,0
Відсоток мешканців, які уклали угоди на вивезення ТПВ % 65 31 47,7
2.2.2. Зменшення обсягів викидів у атмосферне повітря Чисельність впроваджених проєктів з відновлювальної енергетики у приватних та комунальних підприємствах, установах, організаціях. Одиниць на рік 3 3 100,0
2.2.3. Зменшення забруднення поверхневих вод Наявність встановлених на території громади компостерів Одиниць (сукупно з початку періоду) - - 0,0
Оперативна ціль 2.3. Безпечна громада
2.3.1. Удосконалення системи відеоспостереження на території громади Відсоток населених пунктів громади охоплених відеоспостереженням % 15 9 60,0
2.3.2. Створення «Центру безпеки громади» Впроваджений проєкт «Поліцейських офіцер громади» +/- + + 100,0
Відділення місцевої пожежної охорони +/- + + 100,0
2.3.3. Забезпечення особистої безпеки громадян Чисельність відловлених, простерилізованих та провакцинованих безпритульних собак Одиниць (сукупно з початку періоду) 20 0 0,0
Стратегічна ціль 3. ЯКІСНЕ ЖИТТЯ
Оперативна ціль 3.1. Якісні освітні послуги
3.1.1. Створення оптимальної мережі освіти Середня вартість навчання одного учня на рік Грн 40 000 47945,4 25,6
3.1.2. Впровадження енергоефективних заходів в освітніх установах Відсоток економії споживання енергоносіїв у закладах освіти % 10 33 330,0
3.1.3. Зміцнення матеріально-технічної бази закладів освіти Відсоток закладів з оновленою матеріально-технічною базою % 45 45 100,0
3.1.4. Створення належних умов, доступності, всебічного розвитку та якісної освіти Відсоток закладів з облаштованою інфраструктурою доступності % 30 90 100,0
Оперативна ціль 3.2. Здорова громада
3.2.1. Покращення якості та доступності медичних послуг Наявність амбулаторії в с. Волиця +/- + - 0,0
3.2.2. Модернізація та спеціалізація медичних послуг на вторинній ланці системи ОЗ Наявність закладу для одиноких осіб похилого віку +/- - - 0,0
3.2.3. Формування навичок здорового способу життя Відсоток населення проінформованого щодо необхідності ведення здорового способу життя % 20 20 100,0
Оперативна ціль 3.3 Розвиток культурного дозвілля та спорту
3.3.1 Модернізація закладів культури Відсоток оновлення матеріально-технічної бази закладів культури % 20 20 100,0
3.3.2 Розвиток фізичної культури та спорту Наявність ДЮСШ +/- + + 100,0
3.3.3. Участь молоді у суспільному житті громади Наявність молодіжного центру в м. Рава-Руська +/- + + 100,0
Відсоток залученої молоді до життєдіяльності громади % 5 5 100,0
3.4. Прозора і ефективна влада
3.4.1. Запровадження інструментів грогмадської участі та публічності управління Відновлення «Громадського бюджету» +/- + - 0,0
Статут територіальної громади +/- + - 0,0
3.4.2. Покращення якості надання адміністративних, соціальних та публічних послуг Наявність електронної системи голосування +/- + + 100,0
Електронна черга для ЦНАП +/- + - 0,0
Віддалені робочі місця для надання адміністративних послуг в старостинських округах Одиниці 5 8 160,0